آموزش افزایش سرعت اینترنت در ویندوز

آموزش افزایش سرعت اینترنت در ویندوز

در این پست قصد داریم برای شما دوستان عزیز افزایش سرعت اینترنت در ویندوز را آموزش دهیم . همان طور که می دانید این روزها تمامی کار ها توسط اینترنت انجام می شود و لازم است که کسانی که با اینترنت سروکار دارند لازم است که سرعت اینترنت آنها بالا باشد. از این رو ما آموزشی در این زمینه برای شما آماده کرده ایم که می توانید با مطالعه این اموزش با سادگی سرعت اینترنت خود را افزایش دهید. در ادامه همراه ما باشید.

بیشتر کردن سرعت اینترنت

اولین کاری که باید در این زمینه نجام دهید آن هم افزایش پهنای باند باند است که با فعال کردن گزینه «Reservable Bandwidth» انجام می شود. چنان چه این قسمت را تنظیم نمایید، سیستم شما در موقعیتی قرار خواهید گرفت که هیچ چیزی را ذخیره نخواهید کرد. ولی ۲۰ ٪ از پهنای باند اینترنت را که مایکروسافت برای بعضی فعالیت ها رزرو نموده است به پهنای باند خود بازگردانید. برای فعال کردن این قسمت می توانید مراحلزیر را انجام دهید.

بیشتر بخوانید: نحوه پاک کردن فایل های تکراری در کامپیوتر

بر روی دکمه Start  کلیک نموده بعد بر روی گزینه Run کلیک نمایید سپس عبارت «gpedit.msc» را تایپ نمایید که پنجره «Local Group Policy Editor» تازه ای برایتان باز خواهد شد. بعد مسیرهای زیر را به ترتیب شماره پشت سر بگذارید.

۱-Local Computer Policy

۲-Computer Configuration

۳-Administrative Templates

۴-Networ

۵-QoS Packet Scheduler

۶-Limit Reservable Bandwidth. به این قسمت که رسیدید بر روی این گزینه کلیک نمایید . بعد پنجره تازه به Limit Reservable Bandwidth برایتان باز خواهد شد. در این پنجره شما یک دکمه Not Configured  یعنی پیکربندی نشده را می بینیدکه به طور پیش فرض انتخاب شده است. ولی حقیقت اینگونه است که در تب Explain، به شکل پیش‌فرض Packet Scheduler نزدیک به ۲۰ ٪ از پهنای‌باند را محدود می کند. برای باز گرداندن این ۲۰ ٪ بر روی گزینه «enable» را تیک بزنید و در Options  مقدار پهنای باند را برابر ۰ قرار دهید. این کار باعث می شود سیستم دیگر پهنای باندی را رزرو نمی کند.

آموزش افزایش سرعت اینترنت در ویندوز

بیشتر کردن سرعت پهنای باند با بهره گیری از OpenDNS

از دیگر اقداماتی که می توانید برای بیشتر کردن سرعت پهنای باند انجام دهید بهره گیری از هر گونه سرویس DNS که می تواند OpenDNS یا Google Public DNS است. برای بهره گیری از OpenDNS  بر روی دکمه Start کلیک نمایید و بعد کنترل پنل را باز کردن و مسیرهای پایین را به ترتیب شماره با دقت پشت سر بگذارید.

۱-View Network status or Network and Sharing Center

۲-Choose Your Network Connection

۳-Properties

۴-Check for Internet Protocol Version 4 (TCP/IPv4)

۵-Click on Properties again

۶-Enter Open DNS preferred IP addresses (208.67.222.222 for the Preferred DNS Server box and 208.67.222.220 for the Alternate one.

۷-Exit and go to your desktop

بعد از پشت سر گذاشتن این مسیرها Run Windows را باز کنید. برای باز کردن این قسمت می توانید از کلید ترکیبی Windows+R کمک بگیرید یا از طریق منوی استارت آن را باز کنید. بنابر این از باز کردن آن عبارت «ipconfig/flushdns» را در باکس سیاه رنگ که بر روی صفحه ظاهر می گردد تایپ کنید. فرآیند نصب OpenDNS بر روی کامپیوتر شما اکنون به اتمام رسیده است.

بیشتر بخوانید: نحوه گرفتن اسکرین شات از صفحه ی مانیتور کامپیوتر

بیشتر کردن سرعت پهنای باند اینترنت با استفاده از Google Public DNS

شما همچنین می توانید برای بیشتر کردن سرعت پهنای باند اینترنت از Google Public DNS استفاده نمایید. با این سرویس وب سایت ها خیلی زودتر بارگذاری خواهند شد. در صورتی که می خواهید به جای OpenDNS از این سرویس استفاده نمایید همانند مراحل بالا را انجام دهید اما می بایست «۸٫۸٫۸٫۸» را برای سرور Preferred DNS و برای Alternate DNS server از «۸٫۸٫۴٫۴» بکار ببرید.

آموزش افزایش سرعت اینترنت در ویندوز

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

دوست دارید به بحث ملحق شوید؟
نظرات خود را با ما در میان بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید