translateall 512x321 - معرفی دارالترجمه‌های سعادت آباد و شهرک غرب

معرفی دارالترجمه‌های سعادت آباد و شهرک غرب

ترجمه تخصصی و ترجمه دانشجویی دغدغه بسیاری از جوانان هست. برای این منظور دارالترجمه های تهران در سعادت آباد و شهرک غرب فعالیت گسترده ای دارند. بهترین دارالترجمه‌های سعادت آباد و شهرک غرب تهران تنها یک مرکز ترجمه نیست بکله جاییه که باید بتوانید بهش اعتماد کنید. نتیجه تحقیقات در قالب یک مقاله علمی رو که نیاز به ترجمه دارد نمی شود دست هر کسی سپرد. بهترین دارالترجمه سعادت آباد و شهرک غرب باید امین، متعهد، متخصص و وقت شناس باشد. در این مطلب به معرفی بهترین دارالترجمه‌های سعادت آباد و شهرک غرب تهران اشاره می کنم تا شما بتوانید با خیال راحت مدارک و اسنادت خود را برای ترجمه به آن ها بسپارید. با این شیوه هم از کیفیت ترجمه و هم از بقیه جهات مشکلی نخواهید داشت.

translate document - معرفی دارالترجمه‌های سعادت آباد و شهرک غرب

ترجمه معتبر چیست؟

ترجمه معتبر ، یک سند ترجمه شده است که همراه با بیانیه امضا شده از مترجم در اثبات کامل بودن و صحت ترجمه است. این بیانیه همچنین توسط دبیرخانه اسناد رسمی محضور می شود.

پس از تأیید ترجمه ، به پرونده قانونی تبدیل می شود. این مستندات درصورتی که نیاز به یک “ترجمه معتبر” داشته باشید یا اینکه ترجمه نیاز به “گواهی دقت” داشته باشد ، لازم است. شرکت های معتبر ترجمه معمولاً ترجمه های معتبر را فقط به مجرب ترین و با تجربه ترین مترجمان خود واگذار می کنند. در زبان معتبر، ما همیشه هم ویراستار داریم و هم یک کتاب تصحیح ترجمه نهایی را قبل از تأیید آن بررسی می کنیم. این به اطمینان از صحت و کیفیت کمک می کند.

معرفی معتبرترین دارالترجمه‌ در سعادت آباد و شهرک غرب

دارالترجمه رسمی (کارو) سعادت آباد

دارالترجمه رسمی کارو سعادت آباد فعالیت رسمی خود را با اخذ مجوز از اداره کل فنی امور مترجمان رسمی در زمینه در زمینه ترجمه مدارک و ترجمه رسمی آغاز نمود و در حال حاضر به عنوان دفتر ترجمه رسمی شماره ۸۱۸ تهران مشفول به فعالیت می باشد. مدیران و کارکنان کارو همگی دارای سوابق کاری درخشان و تحصیلات آکادمیک در زمینه های مرتبط به بخش کاری خود می باشند که همراستایی این دو ( دانش و تجربه) باعث شده است، در پاسخ به تقاضاهای مختلف مراجعین، اقدامات لازم به بهترین نحو به عمل آید.

دارالترجمه کارو به عنوان ارائه دهنده خدمات دارالترجمه رسمی سعادت آباد تهران و سایر محدوده های تهران درکنار شما همراهان عزیز میباشد . همچنین دارالترجمه رسمی کارو با داشتن تجربه ای و تعهد کاری توانسته به یکی از معتبرترین و با کیفیت ترین مراکز ترجمه تبدیل شود. دارالترجمه رسمی کارو، با تکیه بر مدیریت علمی و با بهره ­گیری از مترجمان متعهد، موفق شده است بالاترین سطح کیفی در ترجمه از نظر دقت، صحت ترجمه و همچنین بالاترین سرعت خدمات ترجمه را ارائه نماید.

بسیاری ازشرکت­ها و مؤسسات از خدمات این مجموعه استفاده می نمایند و این خود تائیدی بر خدمات مطلوب دارالترجمه رسمی کارو می باشد. امیدواریم که با ارائه این این خدمات بتوانیم راههای ارتباط با شما را متنوع تر، کار شما در زمینه ترجمه رسمی اسناد و مدارک و متون غیر رسمی را آسان تر، و راه شما را کوتاه تر کنیم.

خدمات ترجمه رسمی و غیررسمی زبان‌ های آلمانی، انگلیسی، فرانسه، روسی، ایتالیایی، ترکی (استانبولی و آذری)، عربی، اسپانیولی، چینی و در دارالترجمه رسمی کارو ارائه می شود.

فهرست تمامی دفاتر ترجمه رسمی منطقه سعادت آباد و شهرک غرب تهران

  • دفتر ترجمه رسمی کارو، بلوار سعادت آباد، بالاتر از میدان کاج، بین خیابان ۹ و ۷، مجتمع میلاد کاج، واحد ۴۱۱ (تلفن: ۲۶۷۴۴۳۹۶۲-۰۲۱ – ۰۲۱۱۲۲۱۳۲۹۹۷)
  • دفتر ترجمه رسمی شماره ۸۶۱، آدرس: تهران، شهرک غرب، بلوار دریا، بین چهارراه مسجد و صرافهای جنوبی، پلاک ۹۷، طبقه ۵، واحد۷، دارالترجمه سعادت آباد (تلفن: ۰۹۱۰۹۰۴۰۵۵۵ ۸۸۶۹۲۰۸۵)
  • دفتر ترجمه رسمی شماره ۳۹۰، آدرس: شهرک غرب، فاز ۴، بلوار دادمان، بلوار درختی، نبش خیابان سوم، ساختمان بانک آینده، طبقه دوم، واحد ۶ (تلفن: ۸۸۰۷۲۱۳۲-۸۸۰۸۹۰۸۴)
  • دفتر ترجمه رسمی شماره ۸۱۸، آدرس: سعادت آباد، نبش خیابان ۷، پلاک ۹۶، طبقه ۴، واحد ۴۱۱ (تلفن: ۲۲۱۳۲۹۹۷)
  • دفتر ترجمه رسمی شماره ۹۱۵، آدرس: سعادت آباد، بلوار دریا، نبش خیابان صرافها، پلاک ۱۱۳، طبقه ۲، واحد ۳ (تلفن: ۸۸۵۶۴۷۱۷)
  • دفتر ترجمه رسمی شماره ۵۷۴، آدرس: سعادت آباد، نبش هفتم، پلاک ۹۶، واحد ۴۱۱ (تلفن: ۸۸۶۵۳۴۷۷)
  • دفتر ترجمه رسمی شماره ۶۰۸، آدرس: سعادت آباد ،بالاتر از میدان کاج،کوچه دهم پلاک ۳۴ طبقه ۵ واحد ۱۴ (تلفن: ۲۲۳۷۰۳۲۵)
  • دفتر ترجمه رسمی شماره ۹۵۵، آدرس: خیابان سعادت آباد، بلوار مدیریت، پلاک ۲۷، طبقه ۴، واحد ۸ (تلفن: ۰۹۱۲۴۰۸۸۵۱۰)
  • دفتر ترجمه رسمی شماره ۷۴۵، آدرس: شهرک غرب، بلوار فرحزادی، بعد از تقاطع دریا، بهاران یکم، پلاک ۵۰، طبقه دوم، واحد ۴
  • دفتر ترجمه رسمی شماره ۷۹۴، آدرس: سعادت آباد، بالاتر از میدان کاج، نبش خیابان ۵ (نوروزی)، پلاک ۶، واحد ۶ (تلفن: ۰۹۰۲۵۴۵۴۹۸۰)
  • دفتر ترجمه رسمی شماره ۵۳۳، آدرس: شهرک غرب، بالاتر از نیایش، جنب بازار مطهری، بوستان ۲، ساختمان میلاد، طبقه ۲، واحد۲۰۵ (تلفن: ۲۲۳۶۵۶۱۸-۲۲۰۶۷۳۸۶)
  • دفتر ترجمه رسمی شماره ۴۹۳، آدرس: شهرک غرب، خیابان ایران زمین، مجتمع تجاری ایران زمین، طبقه ۲، واحد ۴ (تلفن: ۸۸۰۸۱۵۷۴)
  • دفتر ترجمه رسمی شماره ۶۲۴، آدرس: تهران- سعادت آباد- میدان کاج-پاساژ سروستان- طبقه اول- واحد ۱۰۸ (تلفن: ۲۲۱۳۶۳۲۶)
  • دفتر ترجمه رسمی شماره ۴۳۹، آدرس: تهران، سعادت آباد، میدان کاج، مجمتع تجاری سروستان، ط ۴، واحد ۴۱۱ (تلفن: ۲۲۳۷۲۰۸۷ ۲۲۳۷۲۰۸۶)
  • دفتر ترجمه رسمی شماره ۱۰۳۷، آدرس: تهران، بلوار دریا، بین پاکنژاد و مطهری، پلاک ۱۶۴ طبقه زیر همکف (تلفن: ۸۸۳۶۵۴۹۵)
  • دفتر ترجمه رسمی شماره ۷۵۹، آدرس: سعادت آباد، چهارراه سرو، خیابان بهار یکم، پلاک ۵۰، طبقه اول (تلفن: ۲۲۳۵۸۷۶۴)
  • دفتر ترجمه رسمی شماره ۸۷۳، آدرس: شهرک غرب، خیابان پاکنژاد، بلوار دادمان، روبه روی خیابان حسن سیف، کوچه صدف، پلاک ۱، طبقه همکف (تلفن: ۸۸۵۷۱۸۰۳)
  • v     (تلفن: ۸۸۶۹۹۴۲۳)
  • دفتر ترجمه رسمی شماره ۴۱۸، آدرس: سعادت آباد، سرو غربی، نبش بخشایش، پلاک ۳۷، طبقه ۴، واحد ۹ (تلفن: ۲۲۱۱۷۰۰۰-۲۲۱۱۸۰۰۰)
  • دفتر ترجمه رسمی شماره ۵۰۲، آدرس: سعادت آباد، چهارراه سرو، نبش کوچه جوی پا، پلاک ۳۸، واحد۱۲ (تلفن: ۶۶۰۱۶۹۶۶)
  • دفتر ترجمه رسمی شماره ۸۸۰، آدرس: تهران، سعادت آباد، نبش خیابان ۳۴، پلاک ۸۴، طبقه ۳، واحد ۶ (تلفن: ۸۸۶۸۸۷۵۵)
  • دفتر ترجمه رسمی شماره ۵۰۵، آدرس: سعادت آباد، میدان کاج، مجتمع سروستان، طبقه اداری، واحد ۱۰۹ (تلفن: ۰۹۱۲۲۱۵۱۸۶۲)
  • دفتر ترجمه رسمی شماره ۵۰۴، آدرس: تهران، سعادت آباد، خیابان علامه شمالی، بین خیابان ۱۶و ۱۸، ساختمان علامه، طبقه ۵ ب (تلفن: ۲۲۳۸۲۳۰۳)
  • دفتر ترجمه رسمی شماره ۸۵۹، آدرس: تهران، سعادت آباد، ميدان كاج، مجتمع سروستان، واحد ۴۰۵ (تلفن: ۲۲۰۸۹۲۲۰)
  • دفتر ترجمه رسمی شماره ۱۰۷۱، آدرس: تهران، سعادت اباد، بلوار دریا، بین بلوار فرحزادی و پاکنژاد، پلاک ۲۳۰، واحد ۳ (تلفن: ۸۸۳۶۴۲۹۰)
windows941110 10 - به وسیله‌ی System Restore سیستم را به حالت اول بازگردانی کنید

به وسیله‌ی System Restore سیستم را به حالت اول بازگردانی کنید

به وسیله‌ی System Restore سیستم را به حالت اول بازگردانی کنید

در این مطلب قصد داریم به وسیله‌ی System Restore به شما اموزش دهیم سیستم خود را به به حالت اول بازگردانی کنید. می‌توان گفت راه نجات ویندوز XP خراب‌ شده استفاده از برنامه ی System Restore می باشد! مایکروسافت برنامه ای به اسم System Restore را در ویندوز گذاشته است که از جمله کارکرد‌های آن بازگردانی ویندوز خراب شده به ویندوز سالم در مواقع اضطراری می باشد.
 به وسیله‌ی System Restore سیستم را به حالت اول بازگردانی کنید

روش کار با این برنامه :
اول برای دسترسی به System Restore در ویندوز XP از منوی Start به All Programs > Accessories > System Tools > System Restore بروید.
می بینید که پنجره System Restore باز می شود.
در این پنجره، Restore my computer to an earlier time گزینه ای برای بازگرداندن ویندوز به حالت قبل وجود دارد. و دومین گزینه یعنی Create a restore point برای  ایجاد یک Restore Point یا نقطه بازگردانی به کار گرفته می شود. به زبان راحت تر هر موقع که ویندوز XP سالم باشد می‌توانید یک نقطه بازگردانی درست کنید در زمان لزوم از آن برای بازگردانی اطلاعات استفاده کنید.

جالب است بدانید چنان چه حالا ویندوزتان به مشکل برخورده است و تا به حال خودتان به شکل دستی Restore Pointی ایجاد نکردید جای نگرانی نخواهد بود . به دلیل اینکه به طور معمول ویندوز به طشکل خودکار و قبل از نصب برنامه ها این کار را انجام می دهد. برای درست کردن یک Restore Point یا نقطه بازگردانی، به مسیر قبلی بروید و این بار گزینه Create a restore point را انتخاب نماببد و با کلیک بر روی Next به بخش بعد بروید.
حالا توضیحی در مورد Restore Points که قصد درست کردن آن را دارید وارد کنید و در پایان بر روی دکمه Create کلیک نمایید.
بعد از از چند لحظه تمام تنظیمات ویندوز ثبت خواهد شد و شما یک Restore Point ایجاد کرده اید که در صورت لزوم خواهید توانست از آن استفاده نمایید.

بیشتر بخوانید: نحوه گرفتن بروزرسانی امنیتی در ویندوز ۷

حال تصور کنید ویندوز شما به مشکل برخورده است و می خواهید آن را به تاریخی که سالم بوده است بازگردانی کنید؛ دقت داشته باشید با این کار طبعاًً همه ی  تغییراتی که در تنظیمات ویندوز در طول این بازه انجام داده‌اید از بین می رود.
در پنجره System Restore تیک Restore my computer to an earlier time را بزنید و بر روی Next کلیک نماببد.
در صفحه بعد تاریخی که ویندوز در آن به شکل درست کار می کرده است را به حالت انتخاب در بیاورید و دکمه Next را بزنید.
در پایان اطمینان حاصل کنید تمامی فایل‌های جاری موجود در ویندوز در این لحظه را ثبت کرده اید، بعد بر روی دکمه Next کلیک نماببد تا عملیات بازگردانی به قبل شروع شود. بعد از پایان عملیات سیستم یکبار Restart می شود و بعد از بازگشت به ویندوز پنجره ای باز خواهد شد که با زدن OK به محیط ویندوز وارد می شوید.

لازم است بدانید در صورتی که شما یک نقطه Restore Point دارید ولی آسیبی که به ویندوز وارد شده به قدری زیاد است که حتی ویندوز بالا نمی آید و دسترسی به آن امکان‌پذیر نمی باشد باز هم می‌توانید از Restore Point خود استفاده نمایید. برای اینکار کافیست در صورت بروز مشکل، موقع بوت ویندوز می بایست کلید F8 را به شکل متمادی وارد نمایید و با انتخاب گزینه Last Known Good Configuration ویندوز را به حالت گذشته باز گردانی کنید.

windows 10 start double wide surface 845x321 - نحوه ی درست کردن میانبر برای Hibernate کردن کامپیوتر

نحوه ی درست کردن میانبر برای Hibernate کردن کامپیوتر

درست کردن میانبر برای Hibernate کردن کامپیوتر

در این مطلب می خواهیم در مورد نحوه ی درست کردن میانبر برای Hibernate کردن کامپیوتر توضیحاتی را برای شما ارائه کنیم. یک سبک خاموش کردن کامپیوتر می باشد که سرعت و راحتی را برای شما به ارمغان خواهد آورد. موقعی که شما ویندوز خود را Hibernate می نمایید، تنظیمات و نرم افزارهای در حال اجرا در همان وضعیت ، ذخیره می شوند و سیستم خاموش خواهد شد. بعد زمانی که مجددا سیستم را روشن کنید ، ویندوز با همان نرم افزارهای در حال اجرا و همان وضعیت پیش از خاموشی ، بالا خواهد آمد. از این رو به این کار، خواب زمستانی گفته می شود. چنان چه شما هم از آن دسته اشخاصی هستید که از این ویژگی ویندوز خیلی استفاده می‌کنید و دیر به دیر کامپیوتر را Shut Down می‌کنید احتمالا دوست داشته باشید تا این کار را سریعتر انجام دهید. در این آموزش به معرفی روشی برای زودتر Hibernate کردن کامپیوتر از طریق راه‌های میان‌بر خواهیم پرداخت.
نحوه ی درست کردن میانبر برای Hibernate کردن کامپیوتر
پیش از هرچیز اول می بایست اطمینان حاصل کنید که قابلیت Hibernate در ویندوز شما فعال می باشد. برای فعال‌ کردن Hibernate:
در ویندوز XP، از منوی Start به Control Panel و بعد Power Options بروید. در تب Hibernate تیک گزینه Enable Hibernation را بزنید.
در ویندوز ویستا و ۷، اول در منوی Start عبارت CMD را وارد نمایید و Enter فشار دهید. در پنجره Command Prompt دستور powercfg /hibernate on را وارد کنید . برای درست کردن یک فایل میانبر برای Hibernate کردن ویندوز، ۲ روش وجود دارد:

روش اول:

اول نرم افزار Notepad ویندوز را باز کنید.

بعد کدهای پایین را Copy کنید و در محیط Paste،Notepad نمایید:

@echo off
color c
echo System will Hibernate after 10 Seconds
echo www.Tarfandestan.com
set /a counter=10000
:۱
set /a counter=%counter% -1
if %counter% ==0 (%windir%\System32\rundll32.exe powrprof.dll,SetSuspendState ) else (goto 1)

بعد از منوی File بر روی Save as کلیک نموده و فایل را با اسم دلخواه و پسوند bat ذخیره کنید . مثلا اسم آن را Hibernate.bat بگذارید.

بیشتر بخوانید: نحوه راه اندازی چند صفحه نمایش در ویندوز ۱۰

ترجیحاً این فایل را در محیط دسکتاپ ذخیره کنید تا دسترسی به آن ساده تر باشد.
حالا در صورتی که بر روی این فایل درست شده ۲ بار کلیک نمایید، می بینید که پنجره‌ای سیاه رنگ ظاهر می شود و ویندوز بعد از گذشت ۱۰ ثانیه به شکل اتوماتیک Hibernate می شود. این ۱۰ ثانیه به این منظور تنظیم شده است که در صورتی که از این کار پشیمان شدید قابلیت بستن پنجره و انصراف از عمل Hibernate را داشته باشید. در صورتی که می خواهیم این ۱۰ ثانیه را به کمتر یا زیادتر عوض کنید کافیست عدد ۱۰۰۰۰ را که برحسب میلی‌ ثانیه می باشد به عدد دلخواه خود عوض کنید.

روش دوم:

در محیط خالی دسکتاپ و یا هر پوشه دیگری،‌ راست‌کلیک نموده و New > Shortcut را انتخاب نمایید.
در پنجره باز شده، دستور زیر را وارد کرده و بر روی دکمه Next کلیک نمایید:

%windir%\System32\rundll32.exe powrprof.dll,SetSuspendState

اسمی برای Shortcut خود انتخاب کنید و بر روی دکمه Finish کلیک نمایید.
با ۲ بار کلیک کردن بر روی این Shortcut ساخته می شود ، ویندوز بلافاصله Hibernate می شود.

از دیگر کاربردهای این قابلیت:

یکی از کاربردهای این میانبر، امکان Hibernate کردن کامپیوتر در زمان مشخص شده به وسیله ی شما اسست. برای اینکار کافیست از نرم افزار Task Scheduler ویندوز استفاده نمایید . برای دسترسی به Task Schedulerدر ویندوز XP از Control Panel به Task Scheduler بروید و در ویندوز ویستا و ۷، در منوی Start عبارت Task Scheduler را وارد نمایید و Enter فشار دهید.
کاربرد بعدی آن مربوط به برنامه های مدیریت دانلود مانند Internet Download Manager است . در صورتی که شما به دانلود شبانه علاقه مند هستید پس قطعاً با قسمت Scheduler در نرم افزار IDM آشنایی دارید. در این بخش کاربر برای برنامه تعریف خواهد کرد که دانلودها از چه ساعتی تا چه ساعتی انجام می گیرد و بعد از تمام شدن دانلود ها چه اتفاقی خواهد افتاد. شما می‌توانید با معرفی کردن فایل میان‌بر به IDM، دستور بدهید که پس  از تمام شدن دانلودها، کامپیوتر Hibernate شود. برای این کار کافیست که در پنجره Scheduler، در بخش Open the following file when done فایل میانبری که درست کرده اید را معرفی نمایید و تنظیمات زمانبندی را اعمال کنید.

batch rename and delete files in windows 845x321 - نحوه عوض کردن فرمت فایل‌ها بصورت گروهی در یک پوشه ویندوز

نحوه عوض کردن فرمت فایل‌ها بصورت گروهی در یک پوشه ویندوز

نحوه عوض کردن فرمت فایل‌ها بصورت گروهی در یک پوشه ویندوز

در این مطلب می خواهیم نحوه عوض کردن فرمت فایل‌ها بصورت گروهی در یک پوشه ویندوز را به شما آموزش دهیم. قطعاً اطلاع دارید از این که برای عوض کردن فرمت یک فایل به فرمتی دیگر در محیط ویندوز ، لازم است اسم فایل را ویرایش کنید و در پایان اسم آن فرمت قبلی را حذف کرده و فرمت جدید را وارد کنید. مثلا برای عوض کردن Tarfandestan.jpg به Tarfandestan.gif کافیست آن را Rename کرده و این تغییر اسم را انجام دهیم (البته به شرط فعال کردن گزینه ی Hide extensions for known file types در Tools > Folders Options > View). ولی آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده‌اید که چنان چه در پوشه ای تعداد بسیاری فایل داشته باشیم برای عوض کردن فرمت تمامی این فایل‌ها به فرمت دیگر چه کاری باید انجام دهیم؟ در این آموزش می خواهیم چگونگی این کار یعنی عوض کردن فرمت تمامی فایل‌های موجود در یک پوشه با فرمتی به خصوص به فرمتی دیگر را به روشی متفاوت و  جالب برای شما بازگو می کنیم.

نحوه عوض کردن فرمت فایل‌ها بصورت گروهی در یک پوشه ویندوز
اول همان‌ گونه که گفته شده است توجه داشته باشید که امکان دیدن فرمت فایل‌ها در ویندوز فعال باشد. به این منظور از منوی Tools وارد Folder Options شوید. بعد به تب View رفته و تیک گزینه Hide extensions for known file types را بردارید و OK کنید.

بیشتر بخوانید: طریقه ی فعال کردن حالت Safe Mode در ویندوز ۸

حال My Computer را باز کنید.
به محلی که فایل‌های مورد نیاز شما موجود هستند مراجعه نمایید.
بعد بر روی محیط خالی از صفحه راست‌ کلیک نمایید و از New گزینه New Text Document را انتخاب نمایید.
اسم فایل را به دلخواه و با فرمت bat. انتخاب کنید. مثلا اسم آن را Tarfandestan.bat قرار دهید.
بعد بر روی فایل درست شده راست‌ کلیک نمایید و Edit را انتخاب کنید.
مشاهده خواهید کرد که فایل با Notepad باز خواهد شد.
حالا کد پایین را در داخل Notepad عیناً Copy و Paste کنید:

ren *.FirstFormat *.SecondFormat

در کد بالا ، منظور از FirstFormat ، فرمت اولیه و حال حاضر فایل‌ها و معنی SecondFormat فرمتی که می خواهید به ان تبدیل کنید است. این ۲ را بسته به فرمت‌های لازم خودتان عوض کنید.
حالا از منوی File بر روی Save کلیک نمایید تا فایل ذخیره شود.
حال در صورتی که بر روی فایل خود مجددا کلیک کنید، بلافاصله تمامی فایل‌های موجود در پوشه که فرمت آنها را به جای FirstFormat وارد کرده اید به فرمت جایگزین SecondFormat تبدیل خواهند شد!

مثلا در صورتی که ما می خواهیم تغییر فرمت فایل‌های موجود در یک فولدر از jpg به gif را داشته باشیم، کد ما اینگونه می شود:

ren *.jpg *.gif

با اندکی درایت می‌توانید از این کد دهی در Notepad و عوض کردن اسم فایل‌ها استفاده‌های گوناگونی داشته باشید.

falnicblog windows tips and tricks 654x321 - دستورهای کاربردی برای استفاده در Run

دستورهای کاربردی برای استفاده در Run

دستورهای کاربردی برای استفاده در Run

در این مطلب برای شما دوستان عزیز دستورهای کاربردی برای استفاده در Run برای شما آماده کرده ایم. قطعاً شما هم تا به حال با Run موجود در ویندوز خود سروکار دارید. برای استفاده مفید از Run دستورات به خصوصی وجود دارد که هر کدام کار مفیدی را انجام خواهند داد. مثلاً دستوری که اطلاعات سخت‌افزاری و همچنین اطلاعات سیستمی اعم از رم و کارکرد CPU و … را به نمایش خواهد. دانستن این دستورات ویندوزی بهتر و مدیریت آسان تر را برایتان به ارمغان می آورد.
دستورهای کاربردی برای استفاده در Run

با بهره گیری از کلیدهای ترکیبی Win+R و یا رفتن به منوی استارت وارد محیط Run شوید. حال لازم است هر کدام از این کدها را در آن جا وارد کنید:

REGEDIT
با نوشتن این دستور رجیستری ویندوز باز خواهد شد و با بهره گیری از آن می‌توانید بخش های گوناگون ویندوز را بنا به سلیقه و خواست خود عوض کنید. متذکر می شویم در رجیستری چیزی را که نمی‌دانید حذف نکنید یا عوض نکنید.

CMD
با نوشتن این دستور محیط سیستم عامل داس مقابل شما ظاهر می گردد و می‌توانید فرمان‌های خود را برای این سیستم عامل بنویسید.

PERFMON
با نوشتن این دستور برنامه سیستم مانیتور اجرا می گردد و در آن جزییاتی در مورد محیط اشغال شده رم و یا مقدار بازدهی CPU و هم‌چنین مقدار اطلاعات خوانده‌شده از هارد را برای شما به صورت نمودار نشان می دهد.

SYSEDIT
با نوشتن این دستور ویرایشگر فایل‌های سیستمی اجرا می گردد و می‌توانید آنها را ویرایش کنید. متذکر می‌شویم در صورت تغییرات اشتباه احتمال دارد سیستم شما بالا نیاید.

FIREWALL
با نوشتن این دستور خواهید توانست دیواره‌ی آتش ویندوز خود را غیرفعال و فعال کنید. فعال کردن دیواره‌ی آتش برای امنیت در شبکه و هم جلوگیری از ورود هکرها به سیستم شما خیلی اثر گذار می باشد.

Drwtsn32
با نوشتن این دستور برنامه دکتر واتسون اجرا خواهد شد این برنامه در گزارش و همچنین عیب‌یابی اشکالات نرم‌افزاری خیلی مفید است.

NTBACKUP
با نوشتن این دستور برنامه‌ی گرفتن نسخه پشتیبان بر روی سیستم شما اجرا می شود و می‌توانید از سیستم خود نسخه پشتیبان تهیه کنید.

DISKMGMT.msc
با نوشتن این دستور برنامه مدیریت دیسک شما اجرا شده و می‌توانید با بهره گیری از آن دیسک سخت خود را مدیریت کنید و یا هر یک از پارتیشن‌ها را پاک کنید.

DEVMGMT.msc
با نوشتن این دستور می‌توانید سخت‌افزار‌های نصب‌ شده بر روی سیستم خود را بررسی کنید و یا یک از آنها را پاک و یا نصب کنید.

EDUCEDIT
با نوشتن این دستور می‌توانید یک کاراکتر درست کنید و یا یک کاراکتر را ویرایش کنید.

Services
با نوشتن این دستور می‌توانید یکی از سرویس‌های ویندوز را لغو کنید و یا یک سرویس جدید به آن اضافه کنید.

MSCONFIG
با نوشتن این دستور می‌توانید در تب Startup نرم‌افزارهایی را که موقع بالا آمدن سیستم اجرا می گردند را غیرفعال نمایید.

مطلب مرتبط:

نحوه پیدا کردن مدل و شرکت تولید کننده مادربورد کامپیوتر یا لپ تاپ

safe mode in windows 10 8 7 - طریقه ی فعال کردن حالت Safe Mode در ویندوز 8

طریقه ی فعال کردن حالت Safe Mode در ویندوز ۸

طریقه ی فعال کردن حالت Safe Mode در ویندوز ۸

در این مطلب می خواهیم طریقه ی فعال کردن حالت Safe Mode در ویندوز ۸ را به شما آموزش دهیم. حالت Safe Mode ویندوز، حالتی است که مواقع لازم به کمک شما می آید تا اشکالات مرتبط به ویندوز را برطرف کند. در ویندوز ۷ و ویندوزهای قبلی با زدن کلید F8 امکان ورود به Safe Mode وجود دارد. ولی در ویندوز ۸ در صورتی که موقع بوت سیستم‌ عامل کلید F8 را فشار دهید گزینه‌های دیگری نمایش داده می شود که در آن تاثی از Safe Mode نمی باشد. در ادامه قصد داریم چگونگی فعال‌ کردن حالت Safe Mode در ویندوز ۸ را برای شما آموزش دهیم. همراه ما باشید.

طریقه ی فعال کردن حالت Safe Mode در ویندوز 8
نحوه فعال‌ کردن حالت Safe Mode:

در صفحه شروع Start ویندوز ۸، کلیدهای ترکیبی Ctrl+C را فشار دهید و در بخش Search Apps عبارت Command Prompt را وارد کنید.
بر روی Command Prompt راست‌ کلیک نموده و از منوی Advanced بر روی Run as administrator کلیک نمایید.
بعد از باز شدن پنجره Command Prompt، دستور پایین را وارد کرده و Enter فشار دهید:

bcdedit /enum /v

این دستور اطلاعاتی در مورد Windows Boot Manager و Windows Boot Loader نمایش خواهد داد.
حالا ما از بخش Windows Boot Loader به ۲ عبارت مقابل identifier و description احتیاج پیدا می کنیم.
به این شکل که دستور بعدی که می بایست در CMD وارد شود مانند زیر:

bcdedit / copy {identifier} /d “{idescription} (Safe Mode)”

به جای {identifier} م بایست کد مقابل identifier را وارد کردن و به جای {description} هم عبارت رو به روی description که اسم کامل ویندوز می باشد را وارد کنید.
برای Copy کردن این عبارت در CMD باید با استفاده از ماوس نوشته ی مورد نظر را به حالت انتخاب درآورده و کلید Enter را فشار دهید. با راست‌ کلیک بر روی صفحه و انتخاب Paste هم می‌توانید نوشته را Paste نمایید.
دستور یزیر به عنوان یک مثال قرار گرفته شده است:

bcdedit /copy {86ff8015-e24d-11e0-961e-d867e031ec3b} /d "Windows 8 Consumer Preview (Safe mode)"

در مرحله بعد، کلیدهای ترکیبی Win+R را بزنید و در پنجره Run عبارت msconfig را وارد کرده و Enter فشار دهید. در پنجره System Configuration، به تب Boot رفته و اطمینان پیدا کنید موردی که شما اضافه نموده اید در این لیست وجود دارد.
مورد تازه اضافه شده را انتخاب نموده و تیک گزینه Safe Boot را بزنید.
حالا بر روی دکمه OK کلیک نموده و ویندوز را Restart کنید.
حال بعد از وارد شدن به ویندوز منویی نمایش داده می شود که با انتخاب مورد جدیدی که در آن عبارت Safe Mode قرار داده شده است می‌توانید وارد محیط Safe Mode ویندوز ۸ شوید.

برای غیرفعال نمودن این ویژگی می‌توانید در همان تب Boot در System Configuration، مورد تازه ای را اضافه شده را Delete نمایید.

مطلب مرتبط:

آموزش عوض کردن تم ویندوز ۷ و ۱۰

ctrl z 100409868 gallery 1200x800 845x321 - معرفی کلیدهای میان‌بر در ویندوز 7

معرفی کلیدهای میان‌بر در ویندوز ۷

معرفی کلیدهای میان‌بر در ویندوز ۷

در این مطلب برای شما دوستان عزیز قصد داریم به معرفی کلیدهای میان‌بر در ویندوز ۷ بپردازیم. همان‌ طور که در جریان هستید بعد از مدت‌ها انتظار، پیش‌نمایش نسل بعدی سیستم‌ عامل ویندوز، با اسم «ویندوز ۷» در تاریخ ۷ ژانویه ۲۰۰۹ ارائه گردید. به گفته بعضی از متخصصان ویندوز ۷ خیلی بهتر از ویستا بوده و طراحان موفق به برطرف نمودن مشکلاتی شده‌اند که کاربران سیستم ذکر شده را به ستوه آورده و ناراضی کرده بود. بنا بر پیش‌بینی ها و گفته‌های مسئولان مایکروسافت نسخه پایانی ویندوز ۷ در تابستان ۲۰۰۹ ارائه شد. در ویندوز ۷ امکانات و قابلیت‌های خیلی جدیدی هم اضافه شده است. یکی از این امکانات کلیدهای میان‌بر تازه ای می باشد که در تمام محیط ویندوز کاربرد دارد. حالا به معرفی این کلیدهای میان‌بر جدید در ویندوز ۷ خواهیم پرداخت . لازم است این را بدانید کلیدهای میان‌بر سابق که در ویندوزهای قبلی کارایی داشت هم همچنان وجود دارند.

بیشتر بخوانید: اضافه کردن سطل آشغال به تسک‌بار ویندوز

معرفی کلیدهای میان‌بر در ویندوز 7

لیست کلی کلیدهای میان‌بر جدید در ویندوز ۷ به شرح پایین می باشند:

  • کلید Windows + ↑: بیشینه ساختن (Maximize) پنجره.
    کلید Windows + ←: حرکت پنجره به طرف چپ. با اجرای این عمل به شکل متمادی، تمام پنجره به طرف چپ می چرخند!
    کلید Windows + →: حرکت پنجره به طرف راست. با اجرای این کار به شکل متمادی، تمام پنجره به سمت راست می چرخند!
    کلید Windows + ↓: کمینه ساختن (Minimize) پنجره و بازگردانی پنجره از حالت بیشینه.
  • کلید Ctrl + Windows + →: پرش به مانیتور سمت راست.
    کلید Ctrl + Windows + ←: پرش به مانیتور سمت چپ.
    کلید Ctrl + Windows: کمینه ساختن (Minimize) و بازگردانی تمامی پنجره‌های باز.
    کلید T + Windows: متمرکز شدن بر روی نخستین پنجره موجود در Taskbar. با فشردن دوباره به پنجره بعدی موجود می روید و این گردش ادامه دارد. همچنین با فشردن کلید T + Shift+ Windows این گردش عقب گرد می شود.
    کلید Space + Windows: دیدن دزدانه صفحه دسکتاپ! با این کار، تمامی پنجره‌های باز، شفاف خواهند شد به شکلی که صفحه دسکتاپ دیده شود.
    کلید G + Windows: مرتب نمودن تمامی Gadgetهای موجود به ترتیب حروف الفبا.
    کلید P + Windows: تنظیمات نمایش خارجی نظیر Mirror،Extend Desktop و ….
    کلید X + Windows: صفحه Mobility Center مانند ویندوز ویستا.
    کلید Windows + #: باز کردن پنجره شماره # موجود در Taskbar. مثلا برای باز کردن نخستین پنجره Taskbar کلیدهای Win+1 و برای باز کردن  سومین پنجره کلیدهای Win+3 را وارد می‌کنیم.
    کلید Windows + +: بزرگ‌نمایی پنجره.
    کلید Windows + –: کوچک‌نمایی پنجره.
    Alt + P: نمایش و یا نمایش ندادن صفحه پیش‌نمایش در هر پنجره.

همچنین کلیدهای ترکیبی پایین که به کمک ماوس انجام می شود مخصوص محیط Taskbar می باشند:

Shift + کلیک بر روی یک آیکن: باز کردن یک مورد تازه.
کلیک وسط ماوس بر روی یک آیکن: باز کردن یک مورد تازه.
Shift + Ctrl + کلیک بر روی یک آیکن: باز کردن یک مورد تازه با دسترسی ادمین.
Shift + راست‌کلیک بر روی یک آیکن گروهی‌شده: نمایش منوی پنجره شامل Restore All،Minimize All،Move All و …
Ctrl + کلیک بر روی یک آیکن گروهی‌شده: گردش بر روی پنجره‌های موجود در این تیم.

لازم است بدانید برای اطلاع کاربران مبتدی، کلید Windows میان ۲ کلید Alt و Ctrl در سمت چپ کیبورد قرار دارد.

مطلب مرتبط:

نحوه اضافه کردن Quick Lunch به Taskbar ویندوز

0918063958 trick 893x714 800x321 - چند روش غیرفعال کردن آپدیت خودکار ویندوز 10

چند روش غیرفعال کردن آپدیت خودکار ویندوز ۱۰

چند روش غیرفعال کردن آپدیت خودکار ویندوز ۱۰

در این مطلب برای شما دوستان عزیز چند روش غیرفعال کردن آپدیت خودکار ویندوز ۱۰ را برای شما آماده کرده ایم. همان طور که در ویندوز ۱۰ قابلیت آپدیت خودکار بصورت پیش فرض فعال می باشد و این قابلیت باعث می شود هم سرعت سیستم شما کند شود هم حجم اینترنتی شما مصرف شود از این رو شما می توانید با استفاده از راهکار های زیر به سادگی این قابلیت را غیرفعال کنید. در ادامه با این آموزش کاربردی همراه ما باشید.

 

غیرفعال کردن آپدیت خودکار ویندوز ۱۰ در اتصالات محدود اینترنت

در صورتی که در ویندوز ۱۰، یک کانکشن اتصال به اینترنت را در وضعیت metered بگذارید، ویندوز از دانلود آپدیت‌ها موقع وصل شدن به این کانکشن، جلوگیری خواهد کرد. ویندوز ۱۰ به طور خودکار برخی کانکشن‌ها را در وضعیت metered می گذارد. ولی شما هم می‌توانید کانکشن‌های دلخواه خود را با عوض کردن وضعیت به metered در حالت محدود قرار دهید. مادامی که وضعیت این اتصال در حالت محدود قرار گیرد، آپدیت‌های ویندوز دانلود نخواهد شد. هم چنین بعد از قطع اتصال و اتصال دوباره ، وضعیت کانکشن در حالت metered باقی خواهد ماند، مگر در صورتی که خودتان آن را دوباره از حالت metered خارج کنید.

بعد برنامه Settings را اجرا کنید.

به Network & Internet برویدو در پایین لیست شبکه‌های وای‌فای، روی Advanced options کلیک نمایید.

حالا گزینه‌ی Set as metered connection را بر روی On تنظیم نمایید.

همان گونه که اشاره کردیم، این گزینه فقط اتصال کنونی اینترنت شما را تحت تأثیر قرار خواهد داد و ویندوز این تنظیم را جداگانه برای هر اتصال، به خاطر می‌سپرد.

چند روش غیرفعال کردن آپدیت خودکار ویندوز 10

 

بعد از فعال کردن این گزینه، در صورتی که که به Windows Update مراجعه کنید می بینیدکه ویندوز، کانکشن کنونی شما را یک اتصال محدود در نظر می گیرد و از آپدیت اتوماتیک ممانعت می‌‌کند. ولی کماکان دکمه‌ی Download برای دانلود آپدیت‌ها با صلاح‌دید شما وجود دارد.

ximg 55ba54a50588c.png.pagespeed.ic .KMFWjGoGtq - چند روش غیرفعال کردن آپدیت خودکار ویندوز 10

 

غیرفعال نمودن آپدیت اتوماتیک ویندوز ۱۰ از طریق Group Policy

این روش از طریق ویرایشگر Group Policy ویندوز صورت می گیرد. لازم است بدانید Group Policy در همه ی ورژن های ویندوز ۱۰ به جز ورژن Home وجود دارد.

برای این کار اول کلیدهای ترکیبی Win+R را فشار دهید.

در پنجره‌ی Run عبارت gpedit.msc را وارد نموده و Enter بزنید.

حالا در پنجره‌ی Local Group Policy Editor به مسیر پایین بروید:

Computer Configuration\Administrative Templates\Windows Components\Windows Update

ximg 55ba5501b2422.jpg.pagespeed.ic .PFIUwIi Ps - چند روش غیرفعال کردن آپدیت خودکار ویندوز 10

حالا در محدوده‌ی سمت راست، Configure Automatic Updates را پیدا کنید و بر روی آن ۲ بار کلیک نمایید.

در پنجره‌ی باز شده، گزینه‌ی Enabled را انتخاب کنید.

بعد در لیست آبشاری موجود،‌گزینه‌ی دلخواه خود را انتخاب کنید:

  • Notify for download and notify for install: اطلاع‌ رسانی پیش از دانلود و نصب بروزرسانی ها.
  • Auto download and notify for install: دانلود اتوماتیک دانلودها و اطلاع‌رسانی قبل از نصب آنها.
  • Auto download and schedule the install: دانلود اتوماتیک دانلودها و برنامه‌ریزی برای نصب آنها.

بعد بر روی دکمه‌ی OK کلیک کنید.

ximg 55ba551f0e070.png.pagespeed.ic .eznwYWHVIL - چند روش غیرفعال کردن آپدیت خودکار ویندوز 10

 

حالا در صورتی که به Windows Update ویندوز مراجعه نمایید و روی Check for updates و بعد Advanced options کلیک نمایید با پیغامی قرمزرنگ مبنی بر تغییر یافتن تنظیمات آپدیت ویندوز روبه‌رو می شوید.

ximg 55ba5551def42.png.pagespeed.ic .JYAxGsB0yW - چند روش غیرفعال کردن آپدیت خودکار ویندوز 10

غیرفعال نمودن آپدیت اتوماتیک ویندوز ۱۰ از طریق رجیستری

این روش از طریق ویرایشگر رجیستری ویندوز انجام می شود و در تمامی ورژن های ویندوز ۱۰ به جز ورژن Home امکان‌پذیر می باشد.

اول کلیدهای ترکیبی Win+R را فشار دهید.

در پنجره‌ی Run عبارت regedit را وارد نموده و Enter بزنید.

در پنجره‌‌‌ی Registry Editor به مسیر پایین بروید:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Policies\Microsoft\Windows\WindowsUpdate\AU

حالا در محدوده‌ی محیط خالی سمت‌ راست پنجره، راست‌ کلیک نموده و از منوی New گزینه‌ی DWORD (32-bit) Value را انتخاب کنید.

اسم این مقدار جدید را AUOptions را بگذارید.

حالا بر روی AUOptions دو بار کلیک نمایید و در پنجره‌ی باز شده، در بخش Value بر حسب یکی از مورد های پایین مقدار دلخواه خود را وارد کنید:

  • ۱: اطلاع‌رسانی قبل از دانلود و نصب بروزرسانی ها.
  • ۲: دانلود اتوماتیک دانلودها و اطلاع‌رسانی قبل از نصب آنها.
  • ۳: دانلود اتوماتیک دانلودها و برنامه‌ریزی براب نصب آنها.

بعد بر روی دکمه‌ی OK کلیک کنید.

مطلب مرتبط:

نحوه پیدا کردن مدل و شرکت تولید کننده مادربورد کامپیوتر یا لپ تاپ

trick 14 845x321 - با برخی از قابلیت های ویندوز 10 بیشتر آشنا شوید

با برخی از قابلیت های ویندوز ۱۰ بیشتر آشنا شوید

با برخی از قابلیت های ویندوز ۱۰ بیشتر آشنا شوید

در این مطلب می خواهیم شما را با برخی از قابلیت های ویندوز ۱۰ بیشتر آشنا کنیم. بعد از ارائه ورژن آخری ویندوز ۱۰، پروژه‌ی مایکروسافت برای آزمایش‌کنندگان تحت عنوان Windows Insider هم چنان ادامه دارد. همان طور که آزمایش‌کنندگان، قابلیت آزمایش ویندوز ۱۰ را قبل از دیگر افراد  داشتند، در حال حاضر نهم افرادی که به Windows Insider می‌پیوندد می‌توانند آپدیت های ویندوز ۱۰ را قبل از دیگران نصب نموده و امکانات جدید ویندوز ۱۰ را تجربه نمایند.

در حالی که شما هم مایل هستید به برنامه‌ی Windows Insider مایکروسافت وارد شوید و buildهای پیش‌نمایش را زودتر از دیگران دریافت نمایید، این کار به سادگی شدنی می باشد. از طرفی این موضوع دائمی نمی باشد و می‌توانید هر موقع که تمایل داشتید از این پروژه بیرون بیاید. این قابلیت مخصوص افرادی می باشد که حاضر هستند امکانات تازه ای را با ریسک وجود باگ و مشکل در آنها تجربه کنند و این اشکالات را هم به مایکروسافت گزارش کنند. قبل از پیوستن به Windows Insider در نظر داشته باشید که مایکروسافت هیچگاه تست امکانات آزمایشی را در کامپیوتر اصلی‌تان توصیه نمی‌کند.

نحوه‌ی وارد شدن به برنامه‌ی Insider

قبل از هر چیز لازم است که با حساب کاربری مایکروسافت خود وارد ویندوز شوید. در صورتی که حساب کاربری شما از نوع محلی باشد می بایست بعد از وارد شدن به برنامه Setting و انتخاب Accounts، اقدام به عوض کردن نوع حساب خود کنید. همچنین می بایست به آدرس https://insider.windows.com بروید و بعد کلیک روی Get Started با وارد کردن اطلاعات حساب کاربری مایکروسافت خود، عضو این پروژه شوید.

بعد از اجرای این کار، در برنامه Settings ویندوز، وارد Update & security شوید و Advanced options را انتخاب نمایید.

بعد در بخش Get Insider builds بر روی Get Started کلیک کرده و پیغام تأییدیه را تأیید نمایید. با این کار ویندوز از نو راه‌اندازی می شود و شما به جمع آزمایش‌کنندگان پروژه‌ی Windows Insider می توانید بپیوندید.

با برخی از قابلیت های ویندوز 10 بیشتر آشنا شوید

در حالی که امکان انتخاب Get Started وجود ندارد و این دکمه خاکستری بود، در برنامه Settings به Privacy و بعد Feedback & diagnostics مراجعه نمایید و مطمئن شوید گزینه‌ی Diagnostic and usage data بر روی Full یا Enhanced تنظیم شده است. در حالی که این گزینه بر روی Basic تنظیم شده است قابلیت پیوست به Insider وجود ندارد.

انتخاب نوع دریافت آپدیت ها

بعد از وارد شدن به Insider، وارد صفحه‌ی Windows Update در برنامه Settings شوید و Advanced options را انتخاب نمایید.

حالا می‌توانید در بخش Get Insider builds مشخص کنید که buildها را چطوری دریافت کنید و جز گروه Slow یا Fast شوید.

در صورتی که وضعیت بر روی Fast مشخص شده باشد، بروزرسانی ها سریع و زودبه‌روز دریافت می شوند. ولی در صورتی که گزینه‌ی انتخابی Slow باشد، فقط آپدیت هایی که در حلقه‌ی Fast مورد تأیید واقع هستند را دریافت می کنید.

 

img 55c09a436a632 - با برخی از قابلیت های ویندوز 10 بیشتر آشنا شوید

نصب و راه اندازی Insider Hub

اپ Insider Hub بعد از وارد شدن به Windows Insider به شکل اتوماتیک روی ویندوز نصب و راه اندازی نخواهد شد، ولی احتمالاً به آن احتیاج پیدا می کنید.

برای نصب و راه اندازی آن برنامه Settings را باز کنید و System را انتخاب نمایید.

بعد Apps & features را انتخاب نمده و روی Manage optional features کلیک نمایید.

حالا داحل لیست، Insider Hub را پیدا کرده و بعد از انتخاب آن بر روی دکمه‌ی Install کلیک نمایید.

بعد از تمام شدن نصب، در All Apps، اپ Insider Hub را خواهید دید.

در این برنامه می‌توانید لیستی از موردهایی که آزمایش‌کنندگان می‌توانند آزمایش کنند و دیگر اعلانات پیرامون تغییرات و اضافات جدید در آیدیت ها را ببینید.

img 55c09a7b7d5b4 - با برخی از قابلیت های ویندوز 10 بیشتر آشنا شوید

خارج شدن از جمع آزمایش‌کنندگان

در صورتی که دیگر مایل به گرفتن آپدیت به عنوان Insider نمی باشید، دوباره در برنامه Settings ویندوز، وارد Update & security شوید و Advanced options را انتخاب نمایید.

بعد بر روی Stop Insider builds کلیک نموده و Confirm را انتخاب نمایید.

با راه‌اندازی دوباره ویندوز از جمع آزمایش‌کنندگان خارج شده‌اید. البته هر زمان می‌توانید دوباره این وضعیت را فعال نمایید.

img 55c09acf39270 - با برخی از قابلیت های ویندوز 10 بیشتر آشنا شوید

569173 489 800x321 - نحوه مدیریت میزان استفاده فرزندتان از کامپیوتر

نحوه مدیریت میزان استفاده فرزندتان از کامپیوتر

نحوه مدیریت میزان استفاده فرزندتان از کامپیوتر

در این مطلب می خواهیم توضیحاتی در مورد نحوه مدیریت میزان استفاده فرزندتان از کامپیوتر  برای شما ارائه کنیم. پدر و مادر همواره به دنبال روش هایی برای تأمین امنیت فرزندان خود می باشند. با رشد روز به روز تکنولوژی هم نگرانی‌های پدر و مادر از این بابت زیادتر شده است. یکی از مواردی که به طور معمول در خانواده‌ها پیش می‌آید مسئله‌ی مقدار استفاده از کامپیوتر می باشد. به شکلی که پرد و مادر بعشی وقتها از استفاده بیش از حد کامپیوتر به وسیله ی فرزند خود به ستوه آمده اند و به راه های منسوخ ترتیبی نظیر جمع‌آوری کامپیوتر از خانه روی خواهند آورد.

برای برطرف کردن منطقی این مشکل چه کاری باید انجام داد؟ ویندوزهای ویستا و ۷ تا حدودی این مشکل را برطرف نموده اند! شما به عنوان یک پدر یا مادر می‌توانید به وسیله ی ویندوز ویستا و یا ۷، فرزند خود را در استفاده از کامپیوتر محدود نمایید. این محدود سازی به معنی استفاده متعادل از کامپیوتر به وسیله ی فرزند شما می باشد. به شکلی که در طی یک زمان تعیین شده در روز یا هفته فرزند شما می‌تواند از کامپیوتر استفاده کنید. به این شکل نه از نگرانی بابت درس و مشق او دارید و نه فرزند خود را از یک منبع که حق طبیعی او می باشد محروم می کنید. به یاد داشته باشید در حال حاضر فرزند شما باید کار با کامپیوتر و اینترنت را یاد بگیرد و نمی بایست به این موضوع به چشم یک مشکل نگاه کنید. فقط نگرانی، میزان استفاده متعادل از کامپیوتر می باشد که با استفاده از این آموزش این نگرانی هم بر طرف خواهد شد.

نحوه مدیریت میزان استفاده فرزندتان از کامپیوتر - سعادت آباد کامپیوتر سرویس

روش کار:

شما اول باید با یک حساب کاربری که مخصوص شما می باشد و دسترسی Administration دارد وارد ویندوز شوید.
یک User هم باید برای فرزند خود داشته باشید که دسترسی Standard دارد بدهید.
در صورتی که این کار تا به حال انجام ندادید به Control Panel بروید. از قسمت User Accounts and Family Safety و بخش Add or remove user accounts می‌توانید حساب کاربری به خصوصی را برای فرزند خود ایجاد نمایید. به یاد داشته باشید که سطح دسترسی او باید Standard باشد.
بنابر از این کار، در Control Panel و از همان بخش User Accounts and Family Safety این بار Set up parental controls for any user را انتخاب نمایید.
در صفحه باز شده، حساب کاربری فرزند خود را انتخاب نمایید.
در صفحه بعدی توجه داشته باشید که ۲ گزینه Parental Controls و Activity Reporting بر روی On تنظیم شده باشد.
بعد بر روی Time Limits در بخش Windows Settings کلیک نمایید. حال شما می‌توانید به آسانی زمان استفاده از کامپیوتر به وسیله ی فرزند خود را تعیین کنید. در جدول نمایش داده شده با انتخاب خانه‌های مورد نظر در روزهای هفته و ساعت‌های گوناگون می‌توانید میزان استفاده را تعیین کنید. توجه داشته باشید خانه‌های آبی زمان‌های نداشتن استفاده و خانه‌های استفاده زمان‌های مجاز به استفاده از کامپیوتر را تعیین خواهد کرد.
توصیه ما بدین منظور این است که در هر روز اجازه استفاده از کامپیوتر را به فرزند خود بدهید. حال زمان آن بستگی به سخت‌گیری های خودتان دارد.
در پایان تمامی پنجره‌ها را OK کرده تا تنظیمات ذخیره شود.حالا فرزند شما بعد از روشن کردن کامپیوتر در زمان‌هایی که شما مشخص نموده اید مجاز به استفاده از حساب کاربری خود می باشد. طبعاًً باید بر روی حساب کاربری خودتان هم پسورد جداگانه قرار دهید تا فرزند شما امکان ورود تنها حساب کاربری خود را داشته باشد.
از این پس زمانی که فرزندتان در زمان‌های مجاز به حساب کاربری خود وارد شود، در گوشه سمت راست صفحه ساعتی را می بینید که فعال بودن امکان Parental Controls یا مدیریت والدین را تعیین می‌کند. هر چقدر به زمان پایانی میزان استفاده نزدیک می شویم هم هشدار دهنده ای این موضوع را به فرزند شما گوشزد می‌کند. بنابر این از پایان زمان مجاز هم سیستم اتوماتیک خاموش شده و از حساب کاربری فرزندتان خارج می شود.
مطلب مرتبط: