نحوه مدیریت میزان استفاده فرزندتان از کامپیوتر

نحوه مدیریت میزان استفاده فرزندتان از کامپیوتر

در این مطلب می خواهیم توضیحاتی در مورد نحوه مدیریت میزان استفاده فرزندتان از کامپیوتر  برای شما ارائه کنیم. پدر و مادر همواره به دنبال روش هایی برای تأمین امنیت فرزندان خود می باشند. با رشد روز به روز تکنولوژی هم نگرانی‌های پدر و مادر از این بابت زیادتر شده است. یکی از مواردی که به طور معمول در خانواده‌ها پیش می‌آید مسئله‌ی مقدار استفاده از کامپیوتر می باشد. به شکلی که پرد و مادر بعشی وقتها از استفاده بیش از حد کامپیوتر به وسیله ی فرزند خود به ستوه آمده اند و به راه های منسوخ ترتیبی نظیر جمع‌آوری کامپیوتر از خانه روی خواهند آورد.

برای برطرف کردن منطقی این مشکل چه کاری باید انجام داد؟ ویندوزهای ویستا و ۷ تا حدودی این مشکل را برطرف نموده اند! شما به عنوان یک پدر یا مادر می‌توانید به وسیله ی ویندوز ویستا و یا ۷، فرزند خود را در استفاده از کامپیوتر محدود نمایید. این محدود سازی به معنی استفاده متعادل از کامپیوتر به وسیله ی فرزند شما می باشد. به شکلی که در طی یک زمان تعیین شده در روز یا هفته فرزند شما می‌تواند از کامپیوتر استفاده کنید. به این شکل نه از نگرانی بابت درس و مشق او دارید و نه فرزند خود را از یک منبع که حق طبیعی او می باشد محروم می کنید. به یاد داشته باشید در حال حاضر فرزند شما باید کار با کامپیوتر و اینترنت را یاد بگیرد و نمی بایست به این موضوع به چشم یک مشکل نگاه کنید. فقط نگرانی، میزان استفاده متعادل از کامپیوتر می باشد که با استفاده از این آموزش این نگرانی هم بر طرف خواهد شد.

نحوه مدیریت میزان استفاده فرزندتان از کامپیوتر - سعادت آباد کامپیوتر سرویس

روش کار:

شما اول باید با یک حساب کاربری که مخصوص شما می باشد و دسترسی Administration دارد وارد ویندوز شوید.
یک User هم باید برای فرزند خود داشته باشید که دسترسی Standard دارد بدهید.
در صورتی که این کار تا به حال انجام ندادید به Control Panel بروید. از قسمت User Accounts and Family Safety و بخش Add or remove user accounts می‌توانید حساب کاربری به خصوصی را برای فرزند خود ایجاد نمایید. به یاد داشته باشید که سطح دسترسی او باید Standard باشد.
بنابر از این کار، در Control Panel و از همان بخش User Accounts and Family Safety این بار Set up parental controls for any user را انتخاب نمایید.
در صفحه باز شده، حساب کاربری فرزند خود را انتخاب نمایید.
در صفحه بعدی توجه داشته باشید که ۲ گزینه Parental Controls و Activity Reporting بر روی On تنظیم شده باشد.
بعد بر روی Time Limits در بخش Windows Settings کلیک نمایید. حال شما می‌توانید به آسانی زمان استفاده از کامپیوتر به وسیله ی فرزند خود را تعیین کنید. در جدول نمایش داده شده با انتخاب خانه‌های مورد نظر در روزهای هفته و ساعت‌های گوناگون می‌توانید میزان استفاده را تعیین کنید. توجه داشته باشید خانه‌های آبی زمان‌های نداشتن استفاده و خانه‌های استفاده زمان‌های مجاز به استفاده از کامپیوتر را تعیین خواهد کرد.
توصیه ما بدین منظور این است که در هر روز اجازه استفاده از کامپیوتر را به فرزند خود بدهید. حال زمان آن بستگی به سخت‌گیری های خودتان دارد.
در پایان تمامی پنجره‌ها را OK کرده تا تنظیمات ذخیره شود.حالا فرزند شما بعد از روشن کردن کامپیوتر در زمان‌هایی که شما مشخص نموده اید مجاز به استفاده از حساب کاربری خود می باشد. طبعاًً باید بر روی حساب کاربری خودتان هم پسورد جداگانه قرار دهید تا فرزند شما امکان ورود تنها حساب کاربری خود را داشته باشد.
از این پس زمانی که فرزندتان در زمان‌های مجاز به حساب کاربری خود وارد شود، در گوشه سمت راست صفحه ساعتی را می بینید که فعال بودن امکان Parental Controls یا مدیریت والدین را تعیین می‌کند. هر چقدر به زمان پایانی میزان استفاده نزدیک می شویم هم هشدار دهنده ای این موضوع را به فرزند شما گوشزد می‌کند. بنابر این از پایان زمان مجاز هم سیستم اتوماتیک خاموش شده و از حساب کاربری فرزندتان خارج می شود.

مطلب مرتبط:
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

دوست دارید به بحث ملحق شوید؟
نظرات خود را با ما در میان بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید