نحوه بازیابی آیکون حذف شده سطل آشغال ( Recycle Bin ) در ویندوز ۱۰

نحوه بازیابی آیکون حذف شده سطل آشغال ( Recycle Bin ) در ویندوز ۱۰

در این پست قصد داریم نحوه بازیابی آیکون حذف شده سطل آشغال ( Recycle Bin ) در ویندوز ۱۰ را به شما آموزش دهیم. احتمالاً برای شما این اتفاق رخ داده که ایکون سطل آشغال ویندوزتان پاک شده و هیچ آیکونی رو آن نیست. ما در اینجا آموزشی را برای شما قرار داده ایم که با اینجام دادن این کارها می توانید به سادگی ایکون ویندوتان را بازگردانی کنید . همراه ما باشید.

نحوه بازیابی آیکون حذف شده سطل آشغال ( Recycle Bin ) در ویندوز 10

پاک شدن Recycle Bin احتمال دارد به علت های گوناگونی رخ دهد. برای مثال بعضی وقتها به علت آپدیت ویندوز و‌ یا سایر نرم افزار ها مثل Tweak UI بعضی از آیکون‌ها پاک شوند. در ادامه با بازگردانی سطل آشغال ویندوز همراه ما باشید.

بازگردانی Recycle Bin پاک شده در ویندوز ۱۰

پیش از هرکاری اول می بایست اطمینان حاصل کنید که ویندوز ۱۰ خود را اکتیو کرده اید. در صورتی که ویندوز در حالت اکتیو نباشد کارایی لازم را ندارد. حالا دقت کنید که مایکروسافت برای بازیابی آیکون‌های پاک شده، ۳ مرحله سریع را فراهم می سازد.

  1. بر روی دکمه Start کلیک نمایید و‌ یا بر روی صفحه نمایش کلیک راست، و بعد Personalize را انتخاب نمایید.
  2. بعد Personalize> Themes> Desktop icon setting را انتخاب نمایید.
  3. Recycle Bin checkbox و بعد Apply را انتخاب نمایید.

بیشتر بخوانید:

ارسال کارشناس در محل

گزینه Tablet Mode را خاموش کنید. اما چنان چه با این کار مشکلتان را برطرف نشد، قبل از انجام تنظیمات پیشرفته دیگر، این مرحله ها را دنبال کنید:

Tablet mode ویندوز ۱۰ را چک نمایید: احتمالا کامپیوتر شما در حالت Tablet mode قرار گرفته است که نمی تواند آیکون‌های روی صفحه نمایش مثل  Recycle Bin را نمایش دهد. در حال حاضر شما می بایست آن را روشن کنید.

  1. برای بازیابی آیکون‌های پنهان شده، به Start> Setting> System> Tablet mode بروید.
  2. و گزینه Hide app icons on the taskbar in Tablet mode (پنهان کردن کردن آیکون‌های روی taskbar)
  3. و Automatically hide the taskbar in Tablet mode (پنهان کردن کردن خودکار taskbar) را خاموش کنید.

در صورتی که باز هم این روش جواب نداد، می‌توانید‌ یک میانبر از Recycle Bin بر روی صفحه نمایش درست کنید.

چنان چه با استفاده از ۲ روش بالا نتیجه نگرفتید، می‌توانید از Recycle Bin تان‌ یک میانبر بر روی صفحه نمایش درست کنید. هر چند که این میانبر به اندازه خود Recycle Bin درست عمل نخواهد کرد، ولی تا اندازه ای می تواند مشکل شما را برطرف سازد.

نحوه درست کردن میانبر:

  1. Windows file explorer را باز کنید. اکنون View و بعد Options را انتخاب نمایید. تا Folder Options برای شما نمایش داده شود.
  2. در Folder Options بر روی View کلیک نمایید، Show hidden files, folders and drives را انتخاب نموده و تیک گزینه Hide protected operating system files را بردارید.
  3. بر روی Apply و بعد Ok کلیک نمایید.
  4. File Explorer را باز کنید. از بخش سمت راست صفحه، This PC را انتخاب نموده و وارد Open OS (C:)‌ یا درایو C شوید. بر روی $Recycle Bin کلیک راست کنید و در منوی پاپ آپِ Send to، گزینه Desktop (create shortcut) را انتخاب نمایید.

Recycle Bin برای بازگردانی اطلاعات و فایل‌هایی که به شکل اتفاقی پاک کرده اید، جای مطمئنی است. شما می‌توانید Recycle Bin را پنهان و‌ یا پاک کنید، ولی در نظر داشته باشید که‌ یکی از فایل‌های ویندوز است که به شکل اتوماتیک کامل پاک نمی‌شود و همواره قابلیت بازیابی دارد. چنان چه بازهم برای باز یابی آیکون‌های خود با مشکل موجه شدید پرسش های خود را از کارشناسان ما سئوال کنید.

مطلب مرتبط:

نحوه گرفتن اسکرین شات از صفحه ی مانیتور کامپیوتر

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

دوست دارید به بحث ملحق شوید؟
نظرات خود را با ما در میان بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید